Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@07:45:04 GMT

گسترش احساسات به ناکجا‌آباد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۳۸۹۰

گسترش احساسات به ناکجا‌آباد

بازی‌های ویدیویی، موقعیتی هستند که بازی‌کننده با بازیگر اصلی که قرار است خط سیر بازی را جلو ببرد، آمیخته می‌شود.

بازی‌کننده یا گیمر خودش را بواسطه دسته‌های کنسول بازی با بازیگر اصلی ترکیب می‌کند و شبکه‌ای از روابط را به‌وجود می‌آورد که فضای بیرون بازی به درون فضای بازی می‌رود و صفحه نمایش دیگر آن صفحه بی‌روح که ارتباطی یک‌سویه را برقرار می‌کند نیست، بلکه صفحه نمایش فضایی میانی است که از میان بازی‌کننده به درون بازی می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رفتن به درون بازی» کلیدواژه‌ای است که امکان فهم کارکرد بازی‌های ویدیویی را به‌وجود می‌آورد، زیرا فضای بازی، شرایطی را فراهم می‌آورد تا بازی‌کننده خودش را توسط بازیگر اصلی درون بازی، شبیه‌سازی کند. شبیه‌سازی خود به بازیگری اصلی با بروز هیجان‌ها و موقعیت‌های احساسی و عاطفی همراه است که با برقراری ارتباطی بین بازی‌کننده و بازیگر اصلی حاصل می‌شود. بازی‌کننده وقتی خودش را شبیه‌سازی می‌کند امکان انجام کنش‌هایی را به‌دست می‌آورد که فضای اجرای آنها درون بازی است و آغاز بازی، در واقع، شروعی برای هر چه بیشتر فرو رفتن نقش بازیگر اصلی با طی کردن مراحل مختلف است. بازیگر اصلی سبب می‌شود تا گیمر در موقعیت‌های کنشی و واکنشی قرار بگیرد و نظام عصبی بازی‌کننده هیجان و احساساتی را دریافت می‌کند که روی نظام شناختی‌اش اثر می‌گذارد. تجربه بودن در فضایی جدید برای انجام کنش و درگیر با موقعیت‌های خیالی به دور از موقعیت‌های زندگی روزمره، امکان تجربه‌های جدیدی را برای بازی‌کننده رقم می‌زند که ساختار احساسات را دستخوش تغییر قرار می‌دهد. دوری از زندگی روزمره و رفتن به زندگی درون بازی امکان دادن به نظام شناختی و هیجان یادگیری رویارویی با موانع و حرکت دادن به زندگی مسکون به اصطلاح واقعی است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بازیگر اصلی بازی کننده درون بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۳۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیلین مورفی با دنباله‌های «۲۸ روز بعد» همراه می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورلد آف ریل، پس از یک نبرد بسیار داغ در مناقصه، سونی پیروز شد و حقوق فیلم «۲۸ سال بعد» دنی بویل را که توسط الکس گارلند نوشته شده، به دست آورد. چند استودیو برای دریافت حقوق این فیلم در رقابت بودند که برادران وارنر هم از جمله آنها بود.

برنامه این است که «۲۸ سال بعد» آغازگر سه‌گانه‌ای از فیلم‌ها باشد که گارلند نویسنده همه آنها و بویل کارگردان فیلم نخست است. فیلمبرداری اولین فیلم از این مجموعه ماه آینده در لندن شروع می‌شود.

گفته می شود «۲۸ سال بعد» برای هر فیلم بودجه ۷۵ میلیون دلاری دارد و قرار است رالف فاینس، جودی کامر و آرون تیلور جانسون در آن بازی کنند. جزییاتی درباره داستان، شخصیت‌ها و تاریخ تولید ارایه نشده است.

کیلین مورفی که در فیلم اصلی «۲۸ روز بعد» بازی کرد، برای فیلم اول از «۲۸ سال بعد» بازنخواهد گشت. با این حال گفته شده وی برای دومین فیلم به کارگردانی نیا داکوستا، در یک بخش کوتاه اما مهم، حضور خواهد داشت و در سومین فیلم نقش اصلی را بازی خواهد کرد.

مورفی سال ۲۰۰۳ بازیگر اصلی «۲۸ روز بعد» بود و در نقش اصلی بازی کرد. با وجود اینکه او در آخر فیلم زنده ماند، اما در ادامه آن یعنی فیلم «۲۸ هفته بعد» ظاهر نشد.

هنوز بویل و گارلند حضور او را تایید یا تکذیب نکرده‌اند. مورفی در مصاحبه‌ای که دسامبر ۲۰۲۳ با ورایتی انجام داده بود گفت در دسترس و علاقه‌مند به حضور در دنباله‌های بویل و گارلند است.

ماه مارس مورفی برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد و بنابراین برای بویل و گارلند بسیار جذاب است که او بازیگر فیلم‌هایشان باشد.

به جز فیلم «پیکی بلایندرز» استیون نایت که قرار است ماه سپتامبر فیلمبرداری شود، مورفی بازیگر فیلم «خون زغال سنگ را جلو می‌برد» است که احتمالاً تولید آن اواخر امسال انجام می‌شود.

آخرین فیلم بویل در مقام کارگردان، «دیروز» در سال ۲۰۱۹ بود که به نوعی به گروه بیتلز مرتبط بود و با دیگر فیلم‌های بویل که معمولاً تلخ هستند، شباهت نداشت. «۱۲۷ ساعت» و «میلیونر زاغه‌نشین» از دیگر فیلم‌های این فیلم‌ساز هستند.

«۲۸ روز بعد» فیلمی پسارستاخیزی در سبک علمی-تخیلی و ترسناک به کارگردانی دنی بویل با بازی کیلین مورفی محصول سال ۲۰۰۲ است. داستان فیلم از جایی آغاز می‌شود که ویروسی به نام ویروس خشم در شهر پخش می‌شود که باعث تبدیل انسان‌ها به زامبی می‌شود. جیم (کیلین مورفی) و سلنا (نائومی هریس) در این میان باید برای نجات خود تلاش کنند.

این فیلم که جایزه بهترین فیلم ترسناک ساترن را دریافت کرد، یکی از فیلم‌های فهرست «۱۰۰۱ فیلمی که باید قبل از مرگ ببینید» به انتخاب استیون اشنایدر است و در سایت راتن تومیتوز امتیاز ۸۷ درصد را دارد.

کد خبر 6092013

دیگر خبرها

  • راهکارهای بهبود فضای بالکن
  • عکس/ ابراز احساسات جالب یک معلم در دیدار امروز با رهبر انقلاب
  • خالدآبادی پس از ۳۱۶ روز درون دروازه استقلال!
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند
  • کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند (عکس)
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • پلیمر کم آورد/ خروج قلندری موضوع درون تیمی است
  • کیلین مورفی با دنباله‌های «۲۸ روز بعد» همراه می‌شود